•••
Балетните сцени в страната на „Лешникотрошачката“ са в хватката на автоцензурата, твърди Арсен Муранов. Той представя своя пътепис за случва...
•••
С наградата „Импулс“ 2023 за трупа на годината бе отличен балетът на Пловдивската опера. Мария Русанова разговаря с неговата ръководителка з...
•••
Светлана Димитрова разказва за водещия балетен конкурс в Европа и разговаря с неговата директорка Катрин Брадни....
•••
Мила Искренова призовава за повече внимание към техническите умения на танцьорите и повишаване на нивото на изпълнение в съвременните танцов...
•••
Гилдията за съвременни изпълнителски изкуства към Съюза на артистите има амбицията да е среда за обсъждане и решаване на казуси пред професи...
•••
Атанас Маев обсъжда условията, които правят (не)възможно разпространението на независими съвременни танцови продукции в страната....
•••
Как можем да работим и творим във време на все по-тежки кризи? Ангелина Георгиева разказва за международната хореографска среща в Тимишоара ...
•••
С една от най-забележителните фигури в българския балет от последните десетилетия ни среща Мария Русанова по повод неговия 65-годишен юбилей...
•••
Присъствието на Яница Атанасова на съвременната танцова сцена все повече се откроява. Творческата ѝ природа се разкрива в разговор с Демна Д...
•••
Анджела Конке и Яна Перкович разговарят с Криса Паркинсон за практиката, майсторството и действеността на танцьора. ...
•••
Каква е цената и как може да се подходи… Йенс Рихард Гирсдорф за преосмисляне на образователните и тренинговите подходи на деликатния баланс...
•••
Пламен Харманджиев разговаря с известния британски критик за удоволствието от танца и смисъла, който намира в работата си. ...
•••
Роналд Клайн ни среща с една от най-влиятелните фигури в света на танца в Германия, която стои зад мащабни стратегически проекти. За нея въп...
•••
Катрин Дойферт и Томас Плишке са водещи имена на експерименталния танц в Германия. Днес те са се посветили да развиват посредством практикат...
•••
Артистичната директорка на Moving in November в Хелзинки споделя пред Ангелина Георгиева възгледите си за фестивалите като събитие и ролята ...
•••
В арабския свят свободата да танцуваш не е даденост. Ива Саид ни среща с двама съвременни танцови артисти от Египет и Йордания, които разказ...
•••
Изявеният белгийски танцов критик Йерун Петерс споделя своя опит и разсъждения върху драматургичната работа в съвременния танц в нова книга....
•••
Стефан Христов за една от най-успешните продукции на Старозагорския балет.
•••
Марта Буджо за новия сценичен проект на Ива Свещарова и Вили Прагер.
•••
Ралица Стамболска предлага ориентиран от психоанализата поглед към новото представление на Марион Дърова. ...
•••
Елена Ангелова за спектакъла „Триптих“ на балет „Арабеск“, отличен с наградата „Кристална лира“ 2023....
•••
В своята влиятелна статия белгийският танцов драматург и изследовател Ги Кулс разсъждава върху спецификите на професията въз основа на собст...
•••
Марта Буджо разговаря с известната испанска хореографка, която не спира да търси нови пътища пред танцовото изкуство....
•••
Танго или румба, фокстрот или самба, или класиките в ново амплоа. Цветана Георгиева разказва две истории за това как спортните танци днес мо...
•••
По повод 100-годишншната от рождението на Богдан Ковачев, признат за един от най-ярките балетни артисти на българска сцена, Стефан Христов р...
•••
За пътя на големия български балетист с международна кариера разказва Ангелина Георгиева в разговор с неговата съпруга и професионална спътн...
•••
Есеист, критик, режисьор и драматург, Марианне Ван Керковен (1946–2013, Белгия) e призната за пионер в съвременната драматургична практика. ...